• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samla lån, max belopp?

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Sök maxbelopp, de gjorde jag. Med nästan exakt samma förutsättningar som dig. Fast uc 4,7 underskott 179000 med 4 förfrågningar.
Fick 500000 hos collector via lendo sen 310000 via sambla tror jag det var. Och de va nu i augusti. inkomst 490000
När ansökt du via Lendo respektive sambla? Är det inte att man måste vänta minst 3 månader för att få ett nytt beviljat lån?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Sökte 500 000 , 12 år, hos lendo och fick:

325 000kr med lösenkrav till 8.4% hos marginalen.
197 000kr med lösenkrav till 24% ränta (fyfan) hos Bank Norwegian

Fick ett sms att ansökan var färdigbehandlad, betyder detta att inga flera erbjudanden kommer in nu?
Lendo supporten förklarade att jag troligtvis kommer få fler erbjudanden om jag sänker det önskade lånebeloppet till 300 000kr.
Funderar på om jag ska göra det och testa igen?
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Sökte 500 000 , 12 år, hos lendo och fick:

325 000kr med lösenkrav till 8.4% hos marginalen.
197 000kr med lösenkrav till 24% ränta (fyfan) hos Bank Norwegian

Fick ett sms att ansökan var färdigbehandlad, betyder detta att inga flera erbjudanden kommer in nu?
Lendo supporten förklarade att jag troligtvis kommer få fler erbjudanden om jag sänker det önskade lånebeloppet till 300 000kr.
Funderar på om jag ska göra det och testa igen?
Jaa självklart ska du göra det! Du behåller ju dina nuvarande erbjudanden och de använder samma uc
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Jaa självklart ska du göra det! Du behåller ju dina nuvarande erbjudanden och de använder samma uc
Från supporten så förstod jag det som att dom andra erbjudanden jag fick nu inte gäller när jag sänker gränsen.
Och att dom kan inte lova att tex i detta fallet, marginalen, erbjuder mig mitt gamla erbjudande efter sänkningen?

Kanske jag som missförstod, men det lät så på henne. Så man blir ju lite nojjig isåfall ...
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Från supporten så förstod jag det som att dom andra erbjudanden jag fick nu inte gäller när jag sänker gränsen.
Och att dom kan inte lova att tex i detta fallet, marginalen, erbjuder mig mitt gamla erbjudande efter sänkningen?

Kanske jag som missförstod, men det lät så på henne. Så man blir ju lite nojjig isåfall ...
Ojoj, så var det inte på Advisa. Du borde nog ringa igen och kolla. Det vill man ju verkligen inte, att tappa det erbjudandet
 

Sinaaa

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
27 April 2022
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
Jag sökte hos enklare 350k hade 3ff och uc risk 2.6 fick 7 erbjudande och resurs var bäst med 7.77
Sen kundtjänsten sa till mig att resursbank erbjuder att betala hela min skuld (451k) och jag sa nej
Funderade lite med sambo sen bestämde att samla allt
Jag frågade handläggare på enklare om det är möjligt att jag få 500k och han ba jag hör av mig om 20min och sen sa han att resurs sa ok
 

Hemmes

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Hej!


Har väntat i nästan ett år nu för att få ner mina UC förfrågningar och gått från 27%-> 3.2 procent nu.
Ligger inom ramen för "Bra" nu. Har i dagsläget 2 UC förfrågningar.

Nu är det dags att ta chansen för ett samlingslån. Och jag undrar ifall man alltid ska ta max beloppet hos tex lendo?
Jag vill ta chansen att kunna få så mycket lån som möjligt, men är rädd för att dom kanske nekar mig ifall deras kalkyl inte går ihop isåfall.

Har dock hört att man alltid ska söka maxbelopp, och att bankerna sedan väljer det dom kan erbjuda hursom. Vad är det som är korrekt att göra?
Hur ligger det även till med att lösa skulder hos inkasso? Gör någon av bankerna detta? Eller vilka banker betalar oftast ut pengarna direkt även ifall man väljer att samla?

Lite info om min UC.

2021 inkomst: 475tkr
2021 underskott: 125tkr
UC Förfrågningar: 2
UC betyg: 3.2% (Bra)
Skulder som visas på UC: 646tkr
Skulder utanför UC: 230tkr.

Skönt att uc blivit så mycket bättre! Är det bara förfrågningarna som gjort det eller har du betalat av krediter?
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Skönt att uc blivit så mycket bättre! Är det bara förfrågningarna som gjort det eller har du betalat av krediter?
Hej!

Tror jag kanske betat av 40 000kr - 50 000kr av mina totala skulder under den tiden, och även tagit bort 2 krediter.
Men generellt sätt skulle jag säga att 95% av mitt betyg har varit att mina förfrågningar försvunnit.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp